A K&H Bank bezár kilenc bankfiókot, egyúttal 6 milliárd forintot ruház be digitális szolgáltatásokba

A K&H Bank kilenc kisebb bankfiókot bezár, egyúttal a jövőben 6 milliárd forintot ruház be digitális szolgáltatásokba - közölte a hitelintézet kommunikációs igazgatósága az MTI érdeklődésére szerdán.

Szerda délután a hvg.hu az Index értesülésére hivatkozva azt írta: kilenc bankfiókot bezár a K&H Bank, így például Albertirsán, Nagykátán és Ócsán is. A K&H Bank az MTI-hez eljuttatott közleményében hangsúlyozta, hogy általános üzletmenetük részeként folyamatosan vizsgálják fiókjaik kihasználtságát és földrajzi elhelyezkedését annak érdekében, hogy fiókhálózatukat az ügyféligényekhez és a szolgáltatások várható keresletéhez igazítsák. Ennek eredményeként a meglévő ügyféligények hatékony kiszolgálása érdekében az elmúlt években bővítették is a bank hálózatát, most pedig kilenc kisebb egységet bezárnak. 

A bank kommunikációs igazgatósága közölte, hogy az érintett ügyfeleket ezekben a napokban értesítik a változásról, annak érdekében, hogy az ügyfélátadás zökkenőmentes legyen, és "partnereiket továbbra is megelégedésükre szolgálják ki". Hozzátették azt is, hogy amennyiben a befogadó bankfiók nem felel meg az ügyfél számára, természetesen bármelyik környező bankfiókjukban a megszokott színvonalon veheti igénybe a pénzintézet szolgáltatásait. Az ügyfelek tranzakcióikat nemcsak a befogadó fiókokban intézhetik, hanem országszerte 210 fiókjukban és a K&H Telecenter telefonos ügyfélszolgálatán, valamint a K&H e-bank és mobilbank platformján keresztül - jelezte a hitelintézet. A K&H belga anyabankja, a KBC kedden tudatta: a 2017-ig szóló üzleti stratégiájának részeként erősíteni kívánja jelenlétét azokban az országokban, ahol jelen van, ahelyett, hogy új piacokon terjeszkedne. A legfontosabb piacain - Belgiumban, Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában - "erősíti jelenlétét a banki és biztosítási szférában, ha vonzó lehetőség kínálkozik".

A KBC-csoporthoz tartozó K&H Bank az MTI-hez eljuttatott közleményében közölte, hogy a bankcsoport Magyarországon a 2014 és 2017 közötti időszakban évenként 1,5 milliárd forintot, összesen 6 milliárd forintot ruház be digitális szolgáltatásokba. A bank közleménye szerint ez a befektetés egyértelműen mutatja a K&H és a KBC-csoport hosszú távú elkötelezettségét Magyarország iránt. A K&H Bank legutóbbi újításai között említik a távhitelezés és a távbankolás bevezetését, valamint pénzbefizető automaták elhelyezését egyes fiókokban.